woensdag 12 november 2008

Woehoe! Boarden in Flaine

Als "Boarderbabe" vind ik het een uitdaging ieder jaar naar een wintersportgebied te gaan waar ik niet eerder ben geweest. Tuurlijk, Les Trois Vallee is groot, het Zillertal is gezellig, en in Italië hebben ze de beste ristretto (kanttekening: tijdens mijn laatste wintersport in Italië was ik een jaar of 8 en toen dronk ik nog geen koffie, laat staan espresso), maar altijd kriebelt het mysterie van nieuwe (off)pistes.

Flaine, in het Grand Massif, stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. Uit verschillende hoeken had ik vernomen dat Flaine misschien wel het beste wintersportdorp van Europa is. Pas in 1959 ontdekte 2 wintersportfanaten dit gebied. Niks geen historische poeha, gewoon een mooi plekje om te boarden. Toen ik ook nog een chique appartementencomplex vond, lukte het me mijn moeder ervan te overtuigen dat ze in Flaine ook gluhwein en openhaarden hebben.

Met de sneeuwliefhebbers onder ons deel ik graag dit filmpje. Uiteraard zijn de mensen die gewoon nieuwsgierig zijn waar wij in maart 2009 heengaan ook van harte welkom te klikken.

Waar we in 2010 zitten, vraag je me?
Nog geen flauw idee! Misschien wel Aspen...

Grotere kaart weergeven

Geen opmerkingen: